18 Mart 2010 Perşembe

Hava Saldırısı

          Askerde, sinema çavuşuydum. Film gösterimleri yanında konser, tiyatro vb. etkinlikler de sinema sahnesinde düzenleniyordu. Ayrıca üniversite amfisi olarak da kullanılıyordu.


           10 Kasım töreninde oynanacak, Kurtuluş Savaşı'nı konu alacak bir tiyatro oynanacaktı. Harbiyeli öğrenciler ve profesyonel bazı tiyatro oyuncuları hemen her gün sahnede prova yapıyorlar. 


          Ben de ışık, ses, duman efektleri konusunda görev olacağım oyunda. Benden bomba sesi bulmamı rica ettiler. "Hay hay" dedim. (Çok güzel hay hay derim)
         Bir sabah kalktım, koğuştan çıkıp, manav dükkanı açar gibi sinemayı açtım gene. Kontrol odasına gidip açtım bilgisayarı, altavista.com'a girip, ses arama sayfasına "bomb" yazıp arattım. Çıkan bir sürü ses dosyasını da indirdim. 20-30 tane kısa kısa ses dosyaları. Bir boş anımda dinleyip, işimize yarar olanları, tiyatro oyununda kullanmak üzere saklayacağım.


          Öğlen vakti, salonda bir sunum vardı. O zaman bilgisayarın küçük pc hoparlörlerini devreden çıkarıp, sinema salonunun dev Dolby Surround özellikli ses sistemini devreye sokuyoruz. İnanılmaz bir ses düzeni var salonda. Benden büyük bir dünya hoparlör var. Neyse, sunum için sinemanın ses düzenini açtım, müzikli sunum yapıldı. Bitti. Salon boşaldı.
         Sonra da harbiyeliler geldiler. 500 kişi kadar. Bir subay da sahnede, kürsüde ders anlatıyor. Yani benim hiç işim yok. Ders veren subayın mikrofonunu açıp, sahneye ışık verdikten sonra, ders sonuna kadar boşum.


          Bu arada görev bilinciyle, dedim ki "boş boş oturmayayım, şu indirdiğim bomba seslerini bir dinleyeyim de güzel olanları ayırayım".
          Söz konusu ses dosyalarının bulunduğu klasörü sağ tıklayıp "Winamp İle Yürüt" komutuna tıkladım. Yani tüm dosyaları winamp'e attım. Arka arkaya hepsi çalacak. Tam bunu yaptığım sırada gözüm, monitörümün iki yanında duran minik PC hoparlörlerine kaydı. Hoparlör açık mı diye bakacaktım ama bakamadım.
          Çünkü birden kıyamet kopmaya başladı. Her yerden devasa patlamalar... Kontrol odasının camları titriyor patlamalardan. Daha doğrusu patlama seslerinden. Aşağıda 1. sınıf öğrencileri panik halinde ne yapacaklarını bilemiyorlar, sahnedeki Binbaşı silahını çekmiş... "Hava Saldırısı" sesleri...


          Öğlen yapılan sunumdan sonra sinema ses sistemini devreden çıkarmadığım için, Winamp'e attığım tüm bomba sesleri, koskoca sinema salonunun devasa hoparlörlerinden öyle bir gümlüyordu ki; ben yaktığım askerliğime bile üzülemeyecek kadar paniğe kapılmış halde felç olmuş, bir türlü winampi kapatamıyordum...


          Sonra bir güç geldi. Winamp'i kapattım. Sahnedeki komutanla göz göze geldik. Sinema erlerinden kardeşim Erkan yanıma geldi. "Çavuşum, ben bi koşu gidip sana yeni bi şafak defteri alayım" diye...


          Bir keresinde hava saldırısı paniği yaşattım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder